niedziela, 4 stycznia 2015

"Indianin Michał w zaroślach się chowa. Ciekawe, co myśli o tym królowa..."

Co znajdziemy na odwrocie książki "Ciekawe, co myśli o tym królowa"? Jest napisane tak: "Zwariowana książeczka dla małych i dużych miłośników absurdu". No i nie trudno się z tym nie zgodzić. Książka jest zdecydowanie dziwna. Jakbym dała ją do przeczytania mojej mamie (muszę to zrobić przy najbliższej okazji) to na bank by powiedziała, że znowu jakieś popaprane rzeczy czytam Zosi. Wydawnictwo Dwie Siostry lubi takie dziwne rymy z dziwną grafiką, a mi to jak najbardziej odpowiada. Grafika autorstwa Pawła Mildnera, bardzo minimalistyczna, delikatnie oldschoolowa, idealnie trafia w moje gusta. Troszkę przypomina ilustracje w "Lokomotywie"
Sama treść jest śmieszna, jak to mówią "ni przypiął ni przyłatał". Dlaczego? "Słyszycie muzykę? Pokręćmy pupami. Ten robot ma kłopot jedzeniem sztućcami" i dużo innych "kwiatków" ;]. Mam nadzieję, że takie niekonwencjonalne rymy, zabawne skojarzenia i sytuacje trudne do wyobrażenia, pobudzają kreatywność i wyobraźnię. "Bieganie, chodź zdrowe, nie służy fryzurze"  - no tak! To takie oczywiste. ;] Tylko kto by na to wpadł, żeby to wpisać w książkę dla dzieci?
Moim zdaniem to kolejny must have w biblioteczce malucha. 















Dziwi mnie tylko, że książki wydawnictwa rzadko, nie wiem czy w ogóle, mają jakieś nagrody. Chyba nie bardzo im na tym zależy. Dobre rzeczy bronią się same. I szkoda, że nakład niektórych pozycji nie jest wznawiany - bo kilka jest już nie do dostania nad czym bardzo ubolewam.

Wydawnictwo "Dwie Siostry"
Cała kartonowa - to lubimy ;], 22 strony. 
Cena: 10 zł - strona wydawnictwa, w aros 13,93 zł.
Pozdrawiam
Karola

2 komentarze:

  1. Książka na pewno - inna. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Specjalnie wam tu takie wyszukuje. Zamówiłam trochę "dziwolągów" tym razem z wydawnictwa Muchomor. Zapraszam wktótce.

      Usuń