sobota, 3 stycznia 2015

Czy u Was w domu stoi jeszcze choinka?

U nas ta żywa już niestety nie, ale jest jedna na naszej ulubionej półce. ;] Powinnam już dawno skończyć ze świątecznymi książkami, ale cała masa spotkań z najbliższymi nie dała mi możliwości pisania na blogu tak często jak bym chciała. Zostało mi jeszcze kilka bożonarodzeniowych pozycji, ale je odpuszczę (obiecuję, że wrócę do nich za rok). Jednak na szczególną uwagę zasługuje wiersz Juliana Tuwima "Choinka". Klasyka.
Co decyduje o  doborze literatury dla Zosi?
Przede wszystkim estetyka wydania i różnorodność, a czasem wiadomo przypadek. Świadomym wyborem przed świętami Bożego Narodzenia była poezja. "Choinka" wydawnictwa Zysk i S-ka opatrzona ilustracjami Piotra Fąfrowicza jest po prostu piękna.







Ciężko znaleźć jakiekolwiek informację na temat tego wiersza. Chociażby w którym roku Julian Tuwim go napisał? Ktoś może mnie uratować?

"Choinki" też możecie posłuchać na YT:

Pierwszy raz mam we wpisie tak mało zdjęć ;], ale sam wiersz nie jest za długi, więc na niektórych stronach w książce nie znajdziemy treści tylko same rysunki.

Wydawnictwo ZYSK I S-KA
Oprawa twarda, kartki niestety papierowe, 25 stron.
Cena: 4,90 zł aros.pl

3 komentarze:

  1. U nas żywa stoi nadal, ale sypie się niemiłosiernie i 7 rozbieramy. W ubiegłym roku mieliśmy też żywą choinkę, która była z nami od Wigilii do chyba 6 lutego. A pod nią żadnych igiełek. W kolejnym roku na pewno kupimy drzewko od tego samego pana, lepiej jednak dopłacić parę złotych i cieszyć się nią długo :-P A co do książki to miałam na nią ochotę, ale nie wiedziałam czego mogę się spodziewać po jej wnętrzu, a tu świetna! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też była żywa, ale od razu po świętach niestety pożegnaliśmy się.
      Cena książki wręcz śmieszna więc przy kolejnych zakupach zachęcam do dorzucenia do koszyka. ;]
      Pozdrawiam
      K.

      Usuń
  2. U nas w domu jeszcze stoi choinka - ta żywa :) I postoi bo wyjątkowo piękna nam sie trafiła.. i trwała!
    A pozycja Juliana Tuwima super. Mam tomik z jego bajkami dla dzieci ale tej bajeczki nie znałam...
    www.MartynaG.pl

    OdpowiedzUsuń